نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2165
-
الف
+

برگزاری مراسم مشترک تجلیل از نوروز در سرحد ایران و افغانستان

جشن نوروز در سرحد اسلام قلعه - دوغارون مشترکاً تجلیل می شود.

در آستانه سال نو، جشن باستانی نوروز در سرحد اسلام قلعه - دوغارون بین دو ملت دوست، برادر و هم فرهنگ ایران و افغانستان برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، «علیرضا رشیدیان» والی خراسان رضوی در یک مراسم پیشواز نوروزی در مشهد ، از برگزاری مراسم مشترک سال نو در سرحد اسلام قلعه - دوغارون بین کشورهای افغانستان و ایران خبر داد.

وی افزود: سرحدات خراسان، مرزهای دوستی و مهر هستند و تلاش می شود اینگونه مراسم‌ها باتوجه به اینکه همسایگان مشترک ما نیز نوروز را جشن می‌گیرند، افزایش یابد.

والی خراسان رضوی ادامه داد: برای استقبال از بهار نیز در ذیل ستاد خدمات سفر ، ۱۲ کمیته در بخش های اجرایی، خدماتی و امنیتی فعال شده و با تمهید شرایط، تمامی امکانات را برای میزبانی از زائران فراهم کرده‌اند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم بین بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی برای بهبود بخشیدن به زائران و گردشگران به عمل آمده و اهتمام همگان، فراهم کردن شرایط زیارت و سفری خوش برای میهمانان است.

او تصریح کرد: مشهد مقدس سال گذشته از ۲۵ حوت ( اسفند ) تا ۱۷ حمل (فروردین)، میزبان بالغ بر ۷میلیون زائر و گردشگر بود که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، پیش‌بینی می شود امسال میزبان حدود ۸میلیون نفر باشیم.

گفتنی است عید نوروز علاوه بر افغانستان و ایران ، در کشورهای آذربایجان ، قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، کوزوو ، آلبانی و ولایات کردنشین عراق به طور رسمی تجلیل می شود و در این کشورها روزهای اول نوروز هم تعطیل رسمی می باشد.

ن ذ/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر